onsdag 7 mars 2012

Petite France


Ja, ni ser ju själva på bilderna. Jag har varit och lyxfikat!
Äntligen kom jag iväg och fikade på Petite France! Detta ljuvliga ställe! Ni som inte redan har upptäckt detta prisbelönta ställe måste verkligen åka hit! Måste!

Dessa fantastiska skapelser kallas för Tartelettes och finns i sju olika smaker. Jag valde hallon/choklad men det fanns även passion/choklad, lakrits och caramel/crisp m.fl. Bakelsens botten består av ett mördegspajskal och fyllningen bestod av hallonkräm och chokladkräm och över allt detta ett täcke av mjuk maräng och färska hallon. Min fikakompis tog en tartelette med smak av passion/choklad och sa att det var det godaste hon ätit! Hon är som jag, ganska kräsen då det gäller sötsaker så säger hon det så är det så!

Det fanns såklart mer att välja på än tartelettes, macarons, pain chocolat och diverse andra bakverk men det får jag prova nästa gång!

Adressen? John Ericssonsgatan 6 på Kungsholmen!

1 kommentar:

  1. Håller med om att Petite France är fantastiskt! Kan tipsa om att även maten är underbar. Frukosten rekommenderas också. Förutom vid disken är väl dock lokalen och miljön inte lika femstjärniga som det som bjuds, men det uppvägs ju... /Mariette

    SvaraRadera