onsdag 25 januari 2012

Semmelpremiär


Jag älskar verkligen semlor och jag har redan tjuvstartat att äta dem fast jag vet att vissa anser att man bara ska äta en enda semla och det på fettisdagen (som i år infaller tisdagen den 21 februari). Jag är mer av den sorten att jag tycker man ska äta så många semlor man vill och orkar så länge dem är av god kvalitet. Inga semlor från ICA i 2-pack här inte! Denna semla i fotot ovan kommer något otippat från konditoriet Pallas i Vällingby centrum. Helt fel sida av stan i mitt tycke men oj, så god den var och riktigt bra fik också! Dit åker jag gärna igen! Bullen var saftig och smakade verkligen kardemumma,  mandelmassan var perfekt och utseendet helt ok. Betyg = 4

Jag kommer säkerligen recensera fler semlor här i bloggen så håll utkik! Någon som däremot har full koll på semlorna i Stockholm och bloggar flitigt om detta är Semmelmannen. Missa inte!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar